10. november 2014

Pekk teeb trenni #1

Tsisteerides Tommy Cashi, GUEZ WHOZ BAK!

Jup. Ma olen tagasi!

Ma otsustasin minna natuke laiemaks kogu selle blogiteemaga ja lisaks iluteemale kompan ka natuke kaalulangetamist. Olen juba mõned aastad proovinud üht ja teistpidi, kilod kaovad aga ma muutun laisaks või tabab  mu elu mingi stressirohke krahh.. Et kavatsen kõigest sellest üle olla ja siiski kaalu kaotada. Ja seda teeks ma Teie toetusega. Sest kõige hullem on see, kui kedagi alt vean. Nüüd on kindel, et tahtejõud ei kao (eksole?).


Praegu olen selline põrkepall. Pikkuseks mul umbes 164 cm (kooliajal sai nagu nii mõõdetud) ja kilodeks ohsajutt 111,8 kg. Seega on mul vaja saada normaalkaalu 65 kg, mille saavutamiseks ma tähtaega ei pane. Kokku peaks minema 46,8 kilo.

Aga seda kõike ma üritan teha lõbusalt. Mul on telefoniks windows operatsioonisüsteemiga Lumia, mis sisaldab hästi vahvaid äppe. Üks neist on "Plant Nanny", mis tuletab sulle meelde, et peaksid vett jooma ja kui palju jooma. Ja kui ei märgi ära, siis taimeke sureb nälga, ja kui jood nii nagu peab, siis kasvab taim uhkeks ja suureks. Motiveerib! 

Oma kaalu ja aktiivsuse kohta pean hetkel jooma päevas 3695 ml vett. Alguses küsis ka anuma suuruse kohta millest ma joon. Valisin selleks oma vahva pixlirohke Equa pudeli, mis on 600ml suur. Alguses mõtlesin, et ehh, mis see 3000 ml ikka ära ole... ja siis tuli välja et kuus korda pean oma Equa pudelit täitma ja selle sisse kaanima. Praegu on kell 16.46 ja ma olen suutnud vaid kolm sisse väänata (seega 2300ml). Pole midagi nii lihtne, ma ja arvasin, et tarbin hoolega vett. Tuleb aga välja, et mu keha vajab enamat. 




Aga nagu iga algus, on ka see päris raske - ajapikku läheb kergemaks. Hetkel on mul märgitud ka, et ma pole eriti suure aktiivusega, st tulevikus pean selle ümber märkima, muutub ka veetarbimise hulk suuremaks. 







Aktiivusest rääkides. Kasutan ka selleks äppe. Nutiajastu mõnud! Runtastic pakub erinevaid selleks, isiklikult kasutan neist nelja. Push-ups, Sit-ups, squats ja runtasticu originaal, ehk siis jooksu/kõnni äpp. Olen tasapisi neid kõiki kergelt katsetanud, aga nüüd võtan end tõsisemalt kätte.


 Kuna minu massi kohta on jooksmine veel veidike valus, kavatsen kolm korda nädalas käia pikal kõnnitiirul ümber Kalamaja. Ja kui kilod kaovad, alustan kerge sörgiga ja edasi juba jooksumutt valmis. Siinkohal mainin ära et ma pole kunagi jooksja olnud - kui vaid krossijooks. Krossijookse olen mitmeid kinni pand, nt täitnud ema unistuse ja võitsin talle suusad. Keset suve. 

Ostsin ka omale motivatsiooniks uhked Nike tossud, mis me koos Sportlandi vahva müüjaneiuga välja valisime. Pole minu värv, aga jalas oh kui mugavad. On mõldud spetsiaalselt asfaldil jooksjatele, sest sisaldab topelttalda ja ei põruta liigeseid ära. Ma olen väga väga rahul. Kurb vaid, et hind nõnda krõbe oli (90€).


Toitumisest. Nagu teada, on toitumine kõige alus ja olen aus, mina ei tea asjast mitte midagi ikka. Seega on see lisaks liikumisele ja veejoomisele kõige keerulisem. Kuna oman gluteenitalumatust, peaks ma eemale hoidma nisujahu sisaldavatest toodetest (sai, leib, pasta, jne..), soovitatav ka tärklisest, ehk siis kartul, seega on mul väga raske aru täpselt saada, mis ma sööma peaks - mis eeldab suuremat uurimustööd. See ühtlasi aitaks mul edaspidi kaalu säilitada, sest et olen korduvalt 5-15 kilo alla saanud. Aga see kõik tuleb tagasi. 

Kell on juba õhtus pooleldi ja kuna ma olen päev otsa vett kaaninud, on mul esimene söögikord hetkel, sest magu on vett täis ja nälga lihtsalt ei tunne. Kodujuust krabimaitseliste nuudlitega. Ma tean, et see pole õige, mitte et toit oleks valesti valitud, vaid päeva jooksul tarbitud kogus, kellaajad jne. 

Järelikult ma võtan omale appi jällegi äpid! Seekord on tõeline abimees MyFitnessPal, mille abil olen juba korduvalt kilosid alla saanud. Aga see jällegi eeldab järjepidevust. Panen sinna kirja kõik ja millal ja kui palju olen päeva jooksul tarbinud + kulutatud kalorid aktiivse tegevusega. Arvutab välja kui palju ma võin ja pean tarbima veel ja on väga hea ülevaade kõigest, kuidas mul läheb. Seega hakkan iga nädal oma saavutusi selle abil ka siia postitama. 



Nonii.. Sai pikk ja lohisev, aga ma väga väga väga loodan Teiepoolsele toetusele! Ja ehk saan mina aidata kedagi teist, motiveerimaks, et olla terve ja õnnelik inimene! 


12 kommentaari:

  1. Palju palju jõudu ja jaksu! Ja aitäh heade äpisoovituste eest.

    Ma niisuure veekogusega oleks ikkagi natuke ettevaatlik, sest osa vett saad toidust ka ja pole mõtet liigselt oma neerusid koormata. Ligikaudu 2-2,5l võiks sinu kaalu juures olla täitsa piisav tegelikult. 3,5 liitrit tundub ikka üle mõistuse- ma sellise koguse juures elakski ainult WC-s. :)

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Aitäh!

      Wc kusjuures ma märkimisväärselt rohkem ei käi, ehk mu kehal ongi natuke rohkem veekest vaja, et mürke väljutada. Ja kuna ma täna erilist söönd pole, siis pole seda vedelikku toidust tulnud. Vaatame kuidas läheb, sest ma higistan ka päris palju tegelikult.. Samas ma joon selle 600ml korraga kahe ja poole tunni jooksul.. mis niimoodi mõeldes ei tundugi nii palju.

      Kustuta
  2. Väga tore Sind jälle blogimas näha! :) Igatahes soovin edu ja elan kaasa! :)

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Väga armas, et viitsid minu postitusi lugemas käia! Olen hästi-hästi tänulik ;)

      Kustuta
  3. Jaksu!
    Olen ka sellel teekonnal parasjagu. Mind on väga motiveerinud üks programm, mille läbijaid ma Instagrammis jälgin (#28DayJumpstart). Väga tore on seda teha inimestega, kes jagavad samat eesmärki.
    Lisaks soovitan juua tavalise vee kõrval natuke detox waterit. Võid Youtubest lisa vaadata. Ma teen seda järgmiselt: 3-4 viilu apelsini, kurki, sidunit ja mõni leht mündilehte kannu kohta. Selles olevat palju vitamiine jm kasulikku, mis ajavad toksilised ained su kehast nagu viuhti välja. Minul see tõesti mõjub - ma ei tunne puhitust enam.
    Ja roheline tee! Joon 3x päevas - kindlasti soe tee hommikul, pärastlõunal ja õhtul. Hommikul kippus alguses vähe aega olema selle joomiseks, tihti ununes, aga nüüd, kui olen seda pea 3 kuud joonud, muutus see mu veeks.
    Söö proteiinirikast sööki - in order to lose weight you have to build muscles.
    Puuviljad ja köögiviljad!
    Palju palju edu Sulle!

    VastaKustuta
  4. Kiidan! Aga paar näpunäidet sulle. 1. kuna sa oled gluteenitalumatusega, siis rohke vee joomine võib isegi olla kahjulik kui kasulik. 2. Pöördu toitumisspetsialistide poole, kui sa ei tea täpselt, mida sa süüa võid. Tatart ja riisi võid küll endale ohtralt sisse ajada, no problemo. 3. Telli omale PERSONAALNE trenni-ja toitumiskava, see maksab max 80 euri..mis on odavam, kui su uued tossud ja sa saad seda kõike kodus teha. Tean rääkida, sest olen ise sama läbi teinud, sain poole aastaga ideaal kaalu, ehk siis 80 pealt 62 peale. Mõned korrad tegin sohki ka, kuna pikad tööpäevad ei lasknud täpsetel kellaaegadel süüa jne. Algul jah tüütu see kalorite jälgimine ja toidukordade kaalumine, aga see toimib! Kui plaanis nii suur kaalukaotus siis pigem on see must have to do kui soovitus, et pöördud spetsialistede poole. Võib küll ebamugav algul olla jne, aga paljud treenerid on öelnud, et tee trenni peegli ees ja näe ennast sellisena nagu sa olla tahad, mitte sellisena sa oled ja enda pärastpiinlikust tunned, 4. Puu-ja köögiviljad..ma ei tea, kuidas sa neid tarbid, aga soovitan soojalt iga päev erinevaid värve ja valmistusviise!
    Aga keep up the good work!

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Aitäh! Spetsialistidest ja erinevatest kavadest rääkides, kui hakkasin küündima nii 80 kilo kanti, sai võetud mainekas personaaltreener. Sai talle makstud suuri summasid ja sai jälgitud tema kava, asi lõppes sellega, et olin rahast lage plus 16,5 kilo raskem. Seega ma pigem kuulan oma keha ja püüan leida ise, mis on ta jaoks õige. Ja kui ma laisaks ei muutu, on ilma suurte summade kulutamiseta kaalulangetamine imelihtne. Kõik on mul enda teha :)

      Kustuta
  5. Väga huvitav on nii ausat postitust lugeda. Hakkan ise ka jälle sama teed käima. Eelnevalt korduvalt üritanud kaalu kaotada, aga kuidagi kaob üsna tihti motivatsioon ja samas kohas tagasi. Eks sai ka blog selle eesmärgiga jälle alustatud, et loodetavasti saab edusamme jagada. Aga sulle suurt edu ja anna ikka teada kuidas läheb!

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Aitäh sulle 😃 soovin Sullegi jõudu ja jaksu selle tee läbimiseks!

      Kustuta
  6. Issand, meist peaksid trennikaaslased saama, sest me oleme põhimõtteliselt samal tasandil kaalu ja pikkuse poolest...ja mina näiteks ei julgeks never panna enda kaalu blogisse...

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Vabalt! Ma ka ei julgenud, kuni leidsin, et on aeg kapist välja tulla ja vaid nii on mul piisavalt motiveeritust kaalu langetamiseks. Ma imetlen neid, kes julgevad numbrile pildi kõrvale panna. Need on tõesti munadega inimesed :P

      Kustuta