27. jaanuar 2015

Pekk teeb trenni #6


Long time no see - Veetsin palju aega maal, ning seal on 1% internetita Eestist. Vabandan.

Kirjutasin eelmises Pekk teeb trenni postitusest et mõõdan ja kaalun end. Otsustasin, et targem oleks seda teha näiteks 1 veebruar, siis on hea jälgida kohe algusest, et mis toimps.

Vahepeal oli tõsine tagasilöök - kukkusin viina jooma (pidutsesin ühe nädalavahetuse) nagu viimane maamees ja kuna viin on nisutoode sisuliselt, tuli kilod tagasi vaatamata 10 000 sammule ja trennile ning õigele toitumisele. Siit ka õppetund - ega ilmaasjata ei räägita, et alkoholi ei tasu juua. Nullis tervenisti minu raske töö ja vaeva, kaotatud peaaegu oli 3 kilo ja sellest pole haisugi järgi, tuli hoopis kolinal juurde rohkem, kui ma enne kaalusin... Ma pidin silmad peast välja nutma, halamist oli palju.

Aga ma võtsin end kokku!

Kaal alguses: 111,8kg (vahepeal 114,7kg)
Kaal praegu: 112,9kg

Ma ei hakka seda kommenteerima. Need numbrid räägivad ise... Aga võrreldes sellega, et ma reede hommikul kaalusin 114,7 kilo, olen tubli töö teinud.

Kuna nüüd on toitumine paigas ja kõik on nii nagu peab - söön 3 põhitoitu ja nende vahele närin väikse puuvilja või musta leiva kodujuustuga, on tulemused koheselt näha. Uni on parem, jume on ilusam, punne näos veidike vähem kui muidu (aga ikka on), küüned pikemad ja tugevamad, juuksed vohavad nagu Rapuntselil.

Olen hakanud hommikuti ainevahetuse kiirendamiseks jooma kohvi (o,o5% Alma piimaga) ja sooja sidrunivett - toimib! Sidrunivesi isegi kiiremini kui kohvi. Ka joon korra päevas rohelist teed meega, vahel pistan sidrunigi sisse. 

Jälgin kaloreid ja proteiinide - rasvade - kiudainete sisaldusi. Kasutan selleks MyFitnessPal äppi (tõeline sõber ning olemas ka Windowsi operatsioonisüsteemiga telefonidele! Mina kasutan rohkem siiski iPadis. ) ja ostsin omale Buduaar Body päeviku (siis kui ma olen maal netiikalduses), kuhu saab ilusti märkida oma sammud, kaalud, kalorid, söögid, tuju ja tarbitud veehulk (klaasid ees, aina ristita maha). 




Panin Buduaari päevikusse ja iga kuu ette, kui palju ma võiks kaaluda. Üleeile panin sihi, et võiks veebruari alguses olla 112 kg. See sisuliselt on käes, kui nüüd mingi apsakas ei juhtu. 


Ka tooks teile ette oma näiteks eilse menüü, et näidata, kui KRDI palju ma söön tegelikult aga jään kenasti 1000 - 1200 kcal vahele :) 

Minu menüü koosneb hommikupoolikul rohkem ja tugevamast toidust ning õhtul kergem toit. Ehk siis kiudaine ja proteiinid jäävad enamik hommikusse ja õhtul kerge supike. Miks? Sest ma söön hommikuti nii tugevat toitu, et seda on tunda veel kell 23 õhtul - kõht on täis. Ka on lõuna toekam, mul pole vajadust enam õhtul teleka ees võileibu näksida. Uni on pikk ja kvaliteetne, kuna ma ei pea tegelema seedimisega. Ühesõnaga, ma proovin jätta valdav kartul ja makaron (täistera) päeva esimesse poole ja teises pooles juurviljad. Kõik see veel vajab tegelikult tuunimist, aga kui võrrelda minu söögi eelarvet ja võimalusi - ei saa öelda, et vaesed on paksud, sest nad ei saa osta tervislikku toitu ning tarbivad valdavalt süsivesikuid (odavad kiirnuudlid, näiteks) Pakk külmutatud spinatit on 69 eurosenti Rimis. Pakk värsket spinatit ligi 3 euri. Külmutatud säilib kauem ja seda on pakis rohkem! Kilo tatart saab 1,5 euriga kätte! Ka võiks ma hakata sundima end pähkleid sööma - hernestega suutsin juba ju ära harjuda. Ka võiks olla menüüs rohkem kala. 

Hommik:
Kohvi (meega ja piimaga või ilma meeta, suhkurt ei kuulu minu menüüsse)
Kui on sidrunit käepärast siis soe vesi sidruniga
Munavalgetest (võimalus kasutada kodukana mune, mitte poe omi) omlett juustuga
Kõrvale tatar sulajuustuga ja kodujuust ja kurk.
(Pildil)

Ennelõuna:

Pool suuremat apelsini ja roheline tee.

Lõuna: 

Pruun riis herneste, aedubade, brokkoli ja hakklihaga
roheline tee meega.

Pärastlõuna:

Õun.

Õhtu:

Ukraina Borši supp herneste ja keedukanaga (Kasutan broilerikoibasid ja Maahärra Ukraina Borši külmutatud segu, sest eelarve on piiratud ja talvine aeg - niipalju head värsket pole võtta ja poest ei soovi Hispaania toodangut ka osta, suvel/sügisel on menüü rikkam, kuna saan ise maal omale kõik kasvatada!)
Roheline tee meega.


kokku kaloreid 980 kcal (ma ei arvestanud sinna alla puuvilju ja teed meega. Kui need juurde panna, on kokku nõksa üle 1000 kcal)

Ja miks 1000 kcal, vähe ju ?! Sellepärast, et ma ei ole veel nii aktiivne, kui seda olen suvel - vähendasin kaloreid vastavalt oma liigutamisele. Suvel, kui olen üliaktiivne, on ka kalorite hulk kuni 1400 kcal. Praegu ju vaid teen oma 6000 - 10000 sammu ja mõne toonuseks lihasharjutuse ka. Ma ei ole näljas (isegi vahel raske kaloreid täis saada, sest ma söön vahel isegi natuke liiga tervislikult) ja ma ikkagi liigutan end :) Suvel ma saan joosta, võtta ette pikemad matkad, sõita rattaga, võrkpall ja ujumine, sest meri on maja kõrval!

ps. Tänu kõndimisele ma tunnen et mul on lihased... Sellist asja pole ammu tundnud :P 


Lisaks panen siia mõne pildi, mis ma vahepeal sõin :) 


Risotto valge veini ja köögiviljadega (porgand, aeduba) ja hakklihaga. Garneeringuks ja kastmeks Balsamico kaste. 



Pruun riis köögiviljadega (aedoad, porgand, lillkapsas ja brokkoli) ja kanapihviga. Kaste ja garneering on Balsamico kaste. Kōrvale tassike rohelist teed.

Kui on keegi, kes ka tegeleb hetkel suurema kaalu kaotamisega, võta minuga ühendust, koos on kergem! (saada näiteks email või otsi mind üles Facebookis)

Hõissa!



2 kommentaari:

  1. kuidas sa kilokaloreid arvutad? :)

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Kuna ma olen selle koha pealt täielik tumba, siis ongi minu abimees myfitnesspal äpp. Sinna panen kirja kogused ja ta leiab isegi eesti toodangut - ta arvutab ise kalorid välja :) ilma selleta oleks ma suht hädas.

      Kustuta