13. jaanuar 2015

pekk teeb trenni #5 / Toit



Enne kui ma asun postituse enda juurde, tahaks ma tänada Perekooli kriitikuid, kes tituleerisid mind inetuks ilublogijaks. Ma ei teadnudki, et ilublogimine tähendab supermodelli välimust - siis poleks vaja ju meikidagi.. Aga suured aitäh reklaami eest (kōige suurem liikumine toimub perekooli kaudu). Ma olen heameelega inetu, sest siin ma siiski pigem panen pōhirōhku oma oskustele, mitte välimusele. Need kes antud foorumi kaudu leidsid pōnevat materjali ja asusid jälgima - tere tulemast kōik kaunid ja mittekaunid lugejad, minu jaoks olete te kōik väga ilusad ja olulised :)

Eelmises postituses kirjutasin, et minu pekk teeb trenni postitused natuke viibivad, kuna elasin läbi päris ränga kōhugripi, kaal kadus kolinal, isegi kriitiliselt palju, nüüd olen saanud enamik kilodest tagasi, mōnisada grammi isegi rohkem kui olen eelistanud. Aga ma jälgin liikumist ja toitumist ja kaal langeb jälle. 

Üritan vähemalt kord kuus ka kirjutada toidust, mis ma tarbin, nipid seoses toitumisega ja muu seonduv. Seetōttu esitlen ma teile siin omalegi üllatuslikult head toiduretsepti, sest ma olen eluaeg vihanud tatart! Aga kui kiigata korra idanaabrite poole ja vaadata nende üldiselt head figuuri, siis seal on rahvusköögis tatar sees ja ausalt, väga kasulik! Ja kui natuke nuputada ja lisada kōrvale maitsvad komponendid, saab ka tatra kōige suuremale vihavaenlasele ta meeldivaks teha. 


Oma ema mōjutusel kasutan ma toortatart, mida toodetakse meil omal siinsamas Eestis. Ostsin ma ta Rimist ja 0,5 kg kohta jäi hind alla 3€. Tundub küll, et hirmus vähe teist, siis mainin ära, selleks et lisaks juurikatele sōin mina 2 supilusika täit tatart ja mul on siiani kõht täis (möödas on söögikorrast 4 tundi). Ei ole vajadust näksida, janu ka pole - kuigi üritan ikka vedelikke tarbida. 

Kuna minu söögitegemine on olnud alati südamega ja ma ei jälgi retsepte ega seal antud koguseid, on mul ka siia väga keeruline neid kirja panna. Seega on minu koguseid "peotäis, näpuotsatäis ja natuke". 

Kōige esimesena panin suuremasse kaanega potti podisema kapsa. Hautasin teise pehmeks. Vett panin umbes 1/3 kapsa kohta, et siis kapsast oleks rohkem kui vett. Lisasin meresoola, maitse järgi, ning panin kaane peale. Kui oli kuulda et vesi podiseb, vōtsin kuumuse maha ja lasin veel minema aurustada, vältides kaane tōstmist ja segamist. Umbes 15minutiga peaks valmis olema.

Samal ajal keetsin valmis brokkoli, lillkapsa, praadisin hakkliha ning hakkisin valmis kurgi-tomati salati (kuhu ma ei lisanud ei soola ega pipart, nad isegi on väga maitsekad!)



Brokkoli ja lillkapsaga küll juhtus selline ōnnetus, et said natuke palju ja keetsin liiga pehmeks. Mulle üldiselt meeldib neid kahvliotsas krōmpsutada, nagu snäkki. yum! Aga maitset ei kaotanud ja olid ikka maitsvad ja toitvad! 

Hakkliha ma väldin ka üldjuhul poe oma, sest mul on vōimalik teist maalt tuua, ka seda tavalise lihaga. Aga kui teil pole sellist vōimalust, eelistage värske liha lette, mitte sügavkülmutatud variante. Hind suurt ei muutu, vahel on isegi odavam. Liha värv ja maitse on ka mōnusam.


Maitsestamiseks kasutasin natuke meresoola, valget pipart ja jōulude paiku tōi Härra mulle Tōstamaa jōululaadalt maru hea sinepi, kasutan seda alati liharoogade marineerimisel vōi hakkliha maitsestamisel. Tegemist on siis Akaatsia Aiandi Ahjuōuna sinepiga. Mul pole lihtsalt sōnu, kui mōnusa maitse see lihale juurde annab. Kel vōimalus, kindlasti proovige, sest tasub väiketegijaid toetada, eriti kui veel toode on nii geniaalne ja lisaks veel tervislikum kui poe keemiakraam - sest sinep sisaldab ōunu, sinepipulbrit, suhkurt, äädikat, pipart, nelki ja loorberit. Pole ei E-aineid ega muud, mida ei tahaks. Sobib liha juurde, juustuga ja vōib isegi röstsaiale määrida!


Tatra valmistamine toimub ka mul ema ōpetuste järgi. Paned potipōhja rasvainet (mina kasutasin teelusikajagu taluvōid, sobib ka oliiviōli, kookoserasv jne) ja niiöelda röstisin veerand tassijagu tatart. Siis vōtsin kuumust vähemaks ja lisasin samapalju kui panin potti tatart keevat vett. Kaas peale ja podises mōne mōnusa minuti. Siis keerasin kuumuse maha kui tatar valmis, lisasin juurde veidike hautatud kapsast ja hakkliha ja oligi vaaritamise pool läbi. 



Toit valmis ja maitses imehästi. Ka sobiks minu pandud hapukoore asemel pigem näiteks maitsestamata jogurt kōrvale kastmeks. Mul unus isegi kodujuust ostmata (tahtsin kurgile ja tomatile sekka segada) seega kasutasin seda mida oli.. Head isu! 

Ütleks ka kui palju kaloreid annab, kui oskaks.. Pole ma ju spetsialist, aga peale vaadates toitev ja tervislik ja tatraga (ilma lisanditeta) vōib liialdada ka. Antud taldrikutäiega ei soovitaks.. :) Pildil oleval taldrikul on brokkolit ja lillkapsast umbes 1,5 supilusikatäit, tomat ja kurk 1 supilusikas ja tatar ning kapsa-hakkliha segu 2 supilusika jagu. 

Täna tegin samme kokku 4204, mis on viimase kuu loetud sammude rekord :) Numbri järgi laiskvorst aga tammun maha päris suure tiiru, ka hüplen, kargan ja teen kükke (mitte kōndides, siseruumides siiski). Kevadel plaanin ka uuesti jooksma hakata. 

Järgmine nädal mōōdan ja kaalun! 

Neile, kel aga on vahel hirmus-hirmus-hirmus kiire ja on aega on hüpata korra poodi ja sealt mingit näksi võtta (üldiselt suundutakse võileivade osakonda..). Rimil on uudne salatilett, kus on võimalik omale ise koostada meelepärane salat. Ma ise kasutan võimalust üpriski tihti, sest olen palju teel Pärnu ja Tallinna vahel. Hind oleneb Rimist, suuremas on suuremad topsid ja hind veidike ka kõrgem, väiksemas Rimis väike tops ja hind madalam. Minu siinses Tallinna rimis, ehk siis Telliskivi  oma pakub 100g sulle 0.99€ eest, mis pole üldse hull, kuna minu üks tops oli 0,194kg ja hinnaks täpselt 1,92€. Kõht täis (ometi salatit ennast oli peotäis, aga tegemist oli minupuhul siiski vahepalaga, mitte korraliku einega), rahakotist ei puhu tuul läbi ning keha ütleb aitäh! Lemmik on salatimix, hiina salat, kurk ja tomat, feta juust, krevetid, kana ja mango/arbuus, muna. Natuke lisan ka salatikastet. NJÄMM! 

Hōissa!







9 kommentaari:

  1. Ma ei suuda ära imestada, millised debiilikud inimesed võivad olla! Ära võta südamesse seda jura üldse! Minu arvates tundud sa igatpidi väga kena inimene olevat, vastupidiselt neile foorumi-taunidele. :D
    Ja ma kardan, et tatart ma ikkagi sööma ei hakkaks. Naljakas, koolieelikuna olevat see olnud mu lemmiktoit, aga nii kaua, kui ise mäletan, ei võta suu sissegi seda :D

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Ei võtagi südamesse. Perekoolis on juba see klassika. Ma pole end kunagi iluduseks pidanud, pigem niiöelda huvitava välimusega, mis ehk jääb inimestele meelde. Kas olla ilus või olla huvitav? Ma valin viimase. See niiöelda surnud pruun tatar ja toortatar on väga erinevate maitsetega.. Võiksid viimast proovida ja äkki hakkab meeldima tatra pärismaitse. Natuke magusapoolne, mõnusalt pähkline :) ja antud roas mis ma tegin, pole tatra maitset tundagi, pigem mõnus hakkliha ja juurikamaitse, kergelt nagu liha-kapsa hautis.

      Kustuta
  2. Huhh.. polegi ammu ühtegi inetut inimesed näinud. Pigem on mul võimalus olnud nende kirjutisi lugeda anonüümsete kommentaaride alt. Ma kardan, et ükski selline tühine inimene ei saa olla välimuselt ilus, kui tema sisu on ussitanud.

    Ma arvan, et sa ei tohiks ennast halvasti tunda, sest seal nimekirjas oli ka näiteks Kairi, kes on väga ilus inimene. Ja seda väljast, kui ka seest. PS sinu lugudest saan ma kohe aimu, et tegemist PEAB olema kauni inimesega. :)

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Aitäh nunnu heade sõnade eest! Kairi on minumeelest ka niiiiiiiu ilus! Ja nii sõbralik! Ja ma ei tunne end õnneks halvasti, isegi natuke meelitatud, et mind on märgatud :D aga nagu öeldakse, ilu on vaataja silmades, kahjuks on perekooli kägudel väga koledad silmad :P

      Kustuta
  3. Oh jah. See perekool...mnjah. Las nad kukuvad ja kaagutavad. Selle sain juba selgeks lapseootusajal, et minu koht see küll ei ole.
    Mina olen just vastupidi vaadanud, et Sa oled väga ilus inimene - nii väliselt kui muidu.
    Ahjuõuna sinep tundub proovimist väärt olevat. :)

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Mul Härra ütles ka, et seal on puhta kõvasti ära kukkunute koht. Sinepit võiksid tõesti proovida, hästi hea on :)))

      Kustuta
  4. Jagan sulle üht head ja tervislikku "küpsist" (:

    6 spl tatrajahu
    2 spl täistera kaerahelbeid
    1spl täisterajahu
    1 küüslauguküüs
    1 spl linaseemneid
    1 spl päevalilleseemneid
    0,5 tl kuivatatud punet
    0,5 tl kuivatatud majoraami
    0,5 tl kuivatatud rosmariini
    0,5 tl suhkurt
    0,5 tl meresoola
    0,5 tl küptsetuspulbrit
    0,25 tl soodat
    1 suurem muna
    1,5 dl keefir

    Sega kuivained omavahel, riivi hulka küüslauk,lisa muna ja keefir,klopi taigen ühtlaseks. Vormi ahjuplaadile oma äranägemise järgi pätsikesed. Küpseta 200 kraadi juures ahjus 25-30 min. Ja kui kohe kõike ära ei söö, siis järgmine kord soovitan enne söömist korraks läbi röstida (:

    VastaKustuta