19. september 2018

tehnikajutud: DJI osmo mobile 2


Kuna ma olen tõeline nutipluti, siis on mu perekonnal üsna lihtne mulle sünnipäevaks kinke teha. Lisaks kõigele ma olen täielik DJI fangirl, droon on ju olemas, aga DJI ei tee vaid droone aga ka gimbalisüsteeme (stabilisaatoreid).




Seega ootaski mind aprillis kingiks DJI Osmo Mobile 2 mis on DJI Osmo seerias uusim ja rahakotisõbralikum tegelane.


Mis ta siis on? Käsigimbal telefonile, et teha ilusaid sujuvaid kaadreid. Boonuseks on mul hea meel tõdeda, et kasutamine on äärmiselt lihtne.

Seade ühildub probleemivabalt DJI Go äpiga, mis pole küll kohustus, aga soovitus. Saab ka kõike teha tavalise telefoni pildi/videofunktsiooniga. DJI Go äpiga saab kasutada jälgimisfunktsiooni ehk Active Track nagu nemad seda nimetavad, mis on minumeelest väga tänuväärt, kui sa pead inimest filmima. Täägid niiöelda näpuga subjektile, mida soovid jälgida ning ta ise jälitab. Mul on natuke see küll olnud probleemne. Ehk mina seda enda seadmel pole veel õigesti tööle saanud. Aga ma ei jäta jonni...

Minu isiklik lemmik on sellega timelapse'de tegemine. Päikeseloojangud, pilvede liikumised.. you name it, vahva on.


Väga lahedaks teeb asja see, et sa saad teha mugavalt ja vaevata panoraamvõtteid (teeb pildid ja seob need ühtseks tervikuks), motion lapse't (mis võimaldab kaameraga liikuda, samaaegselt stabiilseid kaadreid luues), eriti agaratele filmitegijatele on mõeldud kasutamiseks dolly zoom'i (mis muudab kaamera vaatenurka dünaamiliselt, ilma et kaugus subjektist muutuks, tavaliselt on selleks vaja kallist eritehnikat) zoom slide'it (saad liigutada kaamerat otse käepidemelt). See kõik teeb filmitegemise üsna kinovääriliseks.

Osmo't saab kasutada ka akupangana - aku kestab vastu ligikaudu 15 tundi (2600 mAh, 7.2 V) ning on võimalik juhtme järgi ühendates näiteks telefoni laadida. Eriti kasulik on see live stream'imise puhul. Ta laeb aku täis umbkaudu kahe tunniga. Suureks plussiks (minu jaoks) on ka asjaolu, et akusid pole võimalik vahetada, karbis on ka vaid üks juhe, mis tähendab, et vähem kola, mida kaasas kanda.


Tal on ka põhjal statiivikeere, mis teeb ta paigaldamise mugavaks, keere on universaalne ja sobitub enamike statiividega.


Seade ise on ka üsna kergeks tehtud (ainult 485 grammi), võrreldes esimese Osmo mobile versiooniga, mis tähendab, et käsi ei väsi ära.

Lisaks, et ta on kerge, on ta ka väga soodne, 149 euri. Päriselt.


Eriti soojalt soovitan ma vlogeritele ja instagrammeritele (saab ka kasutada horisontaalis), kuna teeb sisutootmise professionaalsemaks. Mina ise kasutan nö B-roll'ide tootmisel, ehk videotele vahele kauneid kaadrite tegemisel.

Mina kasutan telefonina iPhone 8+'i mis on mõõtudelt üsna suur, Osmo saab tema stabiliseerimisega üsna nobedalt hakkama.

Kust saab? Minu oma tuli Droon.ee'st. Neilt on võimalik ka lisavarustust juurde osta, minu hoidik tuli ka neilt. Kui ma ei eksi, on neil ka nüüd täitsa olemas päris Osmo Mobile 2 mõeldud stand-hoidik, mis mul ka nüüd olemas on. Pildil on vanema mudeli variant.




Hõissa!



Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar